Holistisk Forbund deltar på Debatten med Fredrik Solvang i kveld

Postet av Holistisk Forbund den 15. Sep 2022

Styremedlem Mari Jerstad

HOLISTISK FORBUND DELTAR PÅ DEBATTEN I KVELD!

I kveld bør du få med deg Debatten med Fredrik Solvang på NRK1 kl. 21.20. Holistisk Forbund, med styremedlem Mari Jerstad deltar i debatten angående oppstyret rundt Shaman Durek og prinsesse Märtha Louise.
Solvang stiller blant annet følgende spørsmål: Bør Märtha og kongehuset avklare hva de mener om uttalelsene til Durek Verrett før bryllupet? Vi vil også få spørsmål om vi kunne tenke oss å ha prinsessen som Holistisk Forbunds høye beskytter.

Vi mener at alle har rett til sitt eget livssyn, også norske prinsesser. Og opplever det urettferdig at kritikken mot hennes forlovede også rammer henne såpass hardt.

I mediene har det i denne saken igjen blitt et svært negativt fokus på alternativ medisin. Vi håper vi får mulighet til å få frem at vi tar avstand fra den negative holdningen som pressen stadig tar i forhold til alternativ og komplementær medisin.

Holistisk Forbund tar avstand fra måten Shaman Durek markedsfører seg og sine tjenester på, men mener det er galt og i samme slengen kritisere alternativ medisin på generelt grunnlag. Det finnes et hav av seriøse dyktige alternative terapeuter som bidrar til å holde folk på jobb, f.eks. massører og ulike terapeuter som f.eks. gestaltterapeuter eller rosenterapeuter som jo prinsessen er selv.

Holistisk Forbund ønsker også å løfte frem verdien av alternativ- og komplementær medisin og at den burde være uten mva. og heller telle med i beløpet som gir grunnlaget for frikort. Men taletiden til Mari Jerstad er bregrenset, så vi får krysse fingrene for at hun får sagt mye klokt i kveldens debatt.

Er du ikke medlem i Holistisk Forbund? Sjekk gjerne ut vårt verdigrunnlag og meld deg inn om du kjenner gjenklang.
Vi trenger en sterkere stemme i samfunnet! (Medlemskap er gratis!)

Er du ikke hjemme ved TVn i kveld? Her er link til sendingen som starter klokken 21.20