HJEM / BIBLIOTEK / HOLISMEPODDEN

Image of hands holding glowing lights

Holismepodden er nå en realitet

Det er med stolthet og glede vi nå lanserer vår egen podkast i desember 2022, som er året vi også har feiret vårt 20-års jubileum.

I Holismepodden ønsker vi å samtale med folk om temaer som vi er opptatt av. Et holistisk livssyn gir gjenklang hos mange i samfunnet, og i podcasten vår ønsker vi å løfte frem viktige stemmer som bidrar til at samfunnet vårt blir et bedre sted å være for mennesker, dyr og naturen. Gjerne de stemmene som ellers ikke blir hørt.

Spesielt i en tid hvor nyhetsbildet er preget av polarisering, krig, naturkatastrofer med mer, trenger vi noe som kan løfte oss og gi oss perspektiver som gir fremtidstro og håp. I den første episoden samtaler styreleder Bente Kvilhaugsvik med Kari Bansal, tidligere styreleder, om verdigrunnlaget til Holistisk Forbund. Episoden heter Holistisk Forbund - hvem er vi?

Det er Kari Bansal som vil være hovedansvarlig for Holismepodden. Vi gleder oss stort over at det er nettopp henne, som har vært vår dedikerte styreleder i perioden 2016 til 2022 som har påtatt seg denne viktige oppgaven. Vi håper og tror at hun gjennom Holismepodden kan gi et viktig bidrag til å gjøre Holistisk Forbund mer kjent blant folk flest.

En stor takk til styremedlem Jostein Odland som har skrevet og fremfører musikken som spilles først og sist i hver episode. Sang Merethe Soltvedt og produsent Eirik Grønner.

De neste episodene som, vil komme med ca. 1 måneds mellomrom, vil dreie seg om kunstterapi, veien til en holistisk vielse, traumer og traumeomsorg, og mye mye mer.

Vi ønsker innspill på tema/intervjuobjekter til Holismepodden

Har du ideer om tema for en episode i Holismepodden er det flott om du tar kontakt med Kari Bansal på mail: karibansal@hotmail.com.

Holismepodden ligger nå tilgjengelig på Spotify, her er link: Holismepodden

Minner også om at vi har flere interresante videoer tilgjengelig på Youtube, der du snart også vil kunne finne Holismepodden,

her er link :Holistisk Forbunds youtubekanal

Episode 1 "Hvem er vi?"

Episode 2 "Hjertets vei"

Episode 3 "Hva er hypnoterapi?"

Vi håper dere vil får mye glede av vår ny podkast og oppfordrer dere til å abbonere/følge både Holismepodden og vår Youtubekanal

(begge er gratis), samt dele med venner og bekjente.

Bibliotek

Hva er holisme
Helheten er mer enn summen av delene

Et bærekraftig livssyn