HJEM / AKTIVITETER / LANDSDEKKENDE MEDLEMSTREFF

Holistisk Forbund arrangerer jevnlig landsdekkende medlemstreff - for lokale treff les her

Kommende treff

HoF fyller 20 år

16. november fyller vi 20 år, dette vil bli markert med et større medlemsarrangement, mer informasjon kommer.

Tidligere treff

Vårtreff 2022 - 19. og 20. mars 2022

Møteplass

Zenhouse, Sporveisgata 29, 0354 oslo

Beskrivelse

Vi ønsker alle medlemmer og interesserte velkommen til en spennende helg i Oslo.

Vår indre styrke

Fra programmet

• Lytteøvelse
  • Det lekende mennesket
  • Meditasjon om håp/indre styrke
  • Holistisk Sjelesorg
  • Åndelig verksted
  • Polarisering eller helhet

Høsttreff 2019

Tonergarden på Gardvik

7.-8. september

Musikk v/ Will Rubach

Will Rubach jobber med Naturen, Nordlyset og dyrekreftene og har helt siden han var liten gått rundt i naturen og blitt lært opp av moder jord. Tromme og Rasle bruker han i sin sjamanistiske healing arbeide. For Will er det viktig at mennesker lærer seg å respektere og leve i balanse, med naturen og moder jord. Han er utdannet innen alternativ behandling av mennesker og dyr. Will jobber som veiviser, healer og formidler lyd og naturens kraft. Han er trommemaker, historie- og eventyrforteller og spiller tromme, fløyte og vokal, har sin egen gruppe Will & Kim med Venner.

Ritualene i Holistisk Forbund v/ritualledere i Tittin Foss Haneborg og Trond Rehn

Navnedag, konfirmasjon, bryllup og bisettelse – Holistisk Forbund tilbyr seremoniledelse. Ritualene er noe av de viktigste aktivitetene som skjer i regi av Holistisk Forbund. Ritualer i regi av Holistisk Forbund formes slik at den bli skreddersydd til de som søker ritualet. Rituallederne jobber tett sammen med de som skal vies, foreldre eller etterlatte ved gravferd for å lage en seremoni som uttrykker hvem de er som mennesker og hva de ønsker å uttrykke i sin seremoni. Vi får høre erfaringer fra noen av våre flotte ritualledere.

Tittin Foss Haneborg og Trond Rehn er to av våre erfarne ritualledere.

Eventyrfortelling og urtemedisinsk historie v/Mari Jerstad

Mari er en tredje generasjons forteller og har jobbet med fortellerkunst fra en alder av tolv år. Mari bruker dette til å formidle kunnskap om urtemedisin som hun har en bachelorgrad i og arbeider med til daglig. Hun er også programleder på podcast og radioprogrammet «Ugress» ved radiOrakel, et program som handler om medisinske planter. Ser du bjørka på samme måte som din tipp-tipp-oldermor? Vi skal snakke om medisinske planter og være innom historier og eventyr fra fortiden og inn i dagens samfunn.

Holisme i medisinen v/biopat Anne Victoria Heiberg

Behandling av sykdommer og plager har en like lang historie som selve menneskeheten, og måter, metoder og retninger har variert opp igjennom tidene. Da min farmor studerte til farmasøyt og provisor i København var det urter som gjaldt. Hennes hovedoppgave var bl.a. et omfattende og detaljrikt herbarium. Det er lenge siden nå. Dagens såkalte skolemedisin har fjernet seg fra plantene, maten og naturen men benytter fortsatt stoffer som en gang var deler av en plante – før de ble kjemisk fremstilt av de store selskapene.

Filosofien og metoden for utvelgelse av preparater er også endret fra en mer helhetlig forståelse av organismen til dagens symptom-orientering. Men parallelt med dette lever urtemedisinen og den holistiske tilnærmingen i beste velgående – nå ute i den kjempestore samlesekken «alternative behandlinger». På dette treffet skal jeg gjennomgå de viktigste prinsippene for holistisk – altså helhetlig – medisin og snakke om hvordan den er både virksom, aktuell og fremtidsrettet. www.biopatiskveiledning.no

Kan tro krenke barn? v/Kari Bansal, leder i HoF

Holistisk Forbund har satt søkelyset på barns tanke-, tros- og samvittighetsfrihet i vår. Sammen med Hjelpekilden og Født Fri har vi arrangert tre seminarer om barns trosfrihet på Litteraturhuset. Foredraget er en kort oppsummering av dette viktige men komplekse temaet. Hvem bestemmer hva barn skal tro? Kan tro krenke barn? Hva sier barnekonvensjonen og hvordan står det til med barns trosfrihet i Norge i dag?

Kari Bansal er styreleder i Holistisk Forbund

Åndelig verksted v/Jostein Odland

Litt om filosofien for Åndelig verksted: Åndelig mangfold og at vi er unike og forskjellige i hva som fenger oss med det alternative og spirituelle, er positivt. Det finnes ingen fasit, det enkelte menneske er den som vet hva som føles rett for en.

Vi får ahaopplevelser av hverandres åndelige inspirasjon, engasjement og ståsted, som i seg selv skaper en positiv og utviklende prosess for alle involverte. Dette viser erfaringen med åndelig verksted, så langt, og man føler man er blant venner man kan snakke med om det som opptar en, og man blir møtt.

Landsdekkende medlemstreff
Kommende treff

Arrangementer i regi av HoF
Arrangementer og debatter

Holistiske samtaler
En møteplass for medlemmer

Åndelig verksted
Sannhet, undring og mening

Dialoggruppe
Mangfold, likeverd og dialog

Foredrag
om en rekke temaer tilbys

Messer
og festivaler og "åpen dag"

Helsa først
mva på alternativ behandling

Ritualleder kurs
Rituallederkurs, med mer

Vervekampanjen
Verv nye medlemmer - og støtt konfirmasjonsarbeidet!

Gjeldende regler fra 21.01.22