HJEM / TJENESTER / KONFIRMASJON

Image of a teenage boy dressed in a suit standing next to his mother

Holistisk konfirmasjon er et overgangsritual for ungdom på sin reise fra barndom til voksenliv. En reise for å bekrefte troen på deg selv.

BLI MED PÅ INFORMASJONSMØTE!

Tirsdag 13.9 kl. 18.00 - 19.30 holder vi informasjonsmøte om konfirmasjon i våre lokaler i Møllergata 37, i Oslo. Det vil også være mulig å følge med digitalt. Her er link til informasjonsmøtets Facebookarrangement https://fb.me/e/2fW19olNH

Tror du det er mer mellom himmel og jord enn det du har lært på skolen? Vi tror mennesket er et fantastisk vesen med kropp, sinn, sjel og ånd, som rommer mange flere muligheter enn vi er klar over.

Ønsker du å være med på en spennende reise og utforske noe av dette? Da er kanskje holistisk konfirmasjon noe for deg.

Temaene for samlingene i konfirmasjonstiden er:

• Holistisk filosofi og etikk
  • Åndelighet og åndelige opplevelser
  • Energiforståelse og drømmetydning
  • Kulturelt og etnisk mangfold
  • Menneskerettigheter
  • Miljøvern og dyrevelferd
  • Spiritualitet og vitenskap
  • Identitet og seksualitet
  • Rus og avhengighet
  • Helhetlig syn på menneske og helse

Det er lagt opp til dialog, lek og øvelser. Ingen vil servere deg sannheter, men bidra til at du finner din sannhet. Vi vil bidra til at din konfirmasjonstid blir en reise hvor det er plass til dine tanker, følelser og erfaringer. I konfirmasjonstiden skal vi øve på å gjøre det vi vil istedenfor det vi tror andre forventer at vi skal gjøre.

Den siste samlingen i konfirmasjonstiden er en visjonshelg som foregår ute i naturen. Her flyttes oppmerksomheten fra samfunnsaktuelle temaer i de første samlingene til konfirmantgruppa og hver enkelt konfirmant.

Tilbakemeldinger fra tidligere konfirmanter:

«Jeg føler at jeg har fått veldig mye ut av holistisk konfirmasjon. Jeg ser på ting annerledes (på en bra måte), og setter pris på små ting. Jeg er ekstremt glad for at jeg valgte å konfirmere meg holistisk, alle burde gjøre det!».

«Det har vært den mest lærerike opplevelsen i livet mitt! Man finner seg selv og får lov til å tro på det som føles rett for hver enkelt».

Se filmen om holistisk konfirmasjon fra våren 2015!

Det stilles ikke krav om medlemskap i forbundet; alle ungdommer mellom 14 og 16 år er hjertelig velkomne til å delta i Holistisk konfirmasjon.

Holistisk konfirmasjon 2023

OSLO

Temakvelder - tirsdager

8 temakvelder: 28. februar, 7.  mars, 14. mars, 21. mars, 11. april. 18. april, 25. april og 2. mai. Temakveldene foregår fra 17.30 - 20.30 i Møllergata 37.

Visjonshelg

5. - 7. mai på Gaiagården i Sverige

Konfirmasjonsavslutning

27. mai på Røde Kors konferansesenter, Hausmannsgate 7, 0186 Oslo

BERGEN

Temakvelder - onsdager

8. mars, 15.  mars, 22. mars, 12. april. 19. april, 26. april og 3. mai. Temakveldene foregår fra 17.30 til 20.30 på Livstreet – senter for kropp, sinn og liv, Øvre Kornkirkealmenning 4.

Visjonshelg

12 -14. mai med overnatting på Bjørgegården, Bjørge 257, 5993 Ostereidet

Seremoni

Søndag 28. mai på Kulturhuset Gimle, Kong Oscarsgt. 18