Holistisk Forbund tar sterkt avstand fra drapstrusler rettet mot stortingspolitiker Stensland og hans familie! (pressemelding)

Postet av Holistisk Forbund den 23. Mar 2021

Av Styreleder Kari Bansal

Holistisk Forbund ser det som en menneskerett å velge behandling i tråd med eget livssyn. Vi mener også det er en menneskerett å ytre seg og delta i et demokrati. Drapstrusler mot politikere som utfører sitt embete er helt og holden uakseptabelt og noe vi fordømmer på det sterkeste.

Holistisk Forbund har engasjert seg mot innføring av MVA på alternativ behandling fordi vi vet det er mange som har fått god hjelp av alternative behandlere. Vi mener innføring av MVA rammer mennesker som trenger behandling økonomisk.

Vi kommer fortsatt til å engasjere oss mot MVA på alternativ behandling. Vårt engasjement er basert på respekt for menneskerettigheter. Vårt bidrag i debatten er kunnskapsbasert, og vi fordømmer alle former for trusler mot meningsmotstandere. Trusler rammer enkelt personer på det styggeste og ødelegger samfunnsdebatten.